måndag 24 oktober 2011

Helgen

I fredags gjorde vi inte mycket åt tacos och kollade idol. Lördags gjorde vi i ordning gästrummet bakom garaget. J & C kom nämligen med deras bäddsoffa i fredags som vi har köpt av dom, blev mycket fint köpte hissgardiner på jysk. Nu ska jag bara måla väggarna i mörkgrått så ät rummet klart. Mormor och M-L kom på lördagskvällen då åt vi gott och pratade långt in på småtimmarna. W sov bra trots att hon är dunder förkyld. Igår var vi ute på en långrund, M fick avbryta rundan när vi hade kommit till Sofiero då Affe var hel konstig, så farfar fick köra dom hem medan jag, mormor, M-L och W gick till ICA för att handla. Lagade mat och spelade kort på kvällen. Mormor och M-L åkte idag vid 10.30 efter det hade W några riktigt jobbiga timmar hon bara grät och grät fick gå runt med henne i bärselen då var det lite bättre, hon är så täppt i näsan att hon ibland få svårt att andas när hon ligger ner. Blir att sätta under böcker under sängen i natt. M kom hem med refiller till snorsugen och nässpray som läkaren hade rekommenderat mig att ge henne. Och efter att vi sugit och sprayat har W sovit några timmar och nu är hon så glad och man hör inte ens att hon är förkyld. Men vi stannar inne hela veckan inget babycafé på onsdag vill inte smitta ner några andra barn. Blir ganska mycket jobb för mig i veckan ons,tors,fre och lördag ska jag jobba. har bestämt mig att efter denna helg ska jag inte jobba mer än 1-2 dar i veckan. Känner att jag vill vara hemma med W och umgås med M när han kommer från jobbet, han jobbar rätt mycket just nu. Nä nu ska jag baka lite och vänta på att M kommer från jobbet. Ikväll blir det mys i soffan med lite TV och godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar