torsdag 31 mars 2011

inte långt kvar

Har väl inget roligt att skiva om, men känner att jag behöver ventilera mig. ställde mig på vågen idag och blev väl inte för glad har gått upp dryga 9 kg nu. Visst det är väl bra att jag har lagt på mig eftersom barnmorskan legat på mig att jag vägt för lite men känner sån oro att jag ska gå upp för mycket har själv satt en gräns på max 15kg det är 3kg plus, eftersom de räknar med att barnet och allt annat väger ca 13kg så 13kg måste jag ju gå upp. Min njursten har lämnat njuren men sitter antagligen fast någonstans på vägen. Det går ju inte att titta var den är eftersom jag har en liten i magen så direkt efter att den lill* har titta till välden ska de undersköka mig för att se att allt står rätt till. Känns skönt att vara på fötterna igen, nu gäller det att ligga i så jag blir färdig med skolan till den 27 maj 3 kurser och förhoppningsvis 3 veckor praktik ska hinnas med innan dess.
När det gäller förberedelse för barnets ankomst så är det mesta fixat har ju en del kontrollbehov och då är det skönt att allt är fixat. tiden från nu och fram till den 18 juni kommer att flyga förbi nästan upptagen varje helg, känns både bra och dåligt. Nä nu ska jag iväg på lite yoga och träffa min vän som ska ha barn bara dagarna innan mig kommer bli super mysigt att ha någon att kunna umgås med när man är hemma.
Familjen som den ser ut just nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar